Openingstijden:

7:30am – 17:15pm **

7:30am – 17:15pm

GESLOTEN

** Bij voldoende belangstelling op dinsdagavond       open tot 21.00 uur.

Therapie voor bekken en bekkenbodem

Fysiotherapie is een mogelijke behandeling bij klachten van het bekken en de bekkenbodem zoals:

• ongewild verlies van urine of ontlasting

• niet te onderdrukken aandrang om te plassen

• obstipatieklachten

• verzakkingen van blaas, baarmoeder of darmen

• pijn in onderbuik, rond de anus of de geslachtsdelen

• bekkenpijn rond zwangerschap en bevalling

De fysiotherapeut kan worden ingeschakeld als bovenstaande klachten te maken hebben met niet goed functionerende bekkenbodemspieren en/ of een verkeerde samenwerking tussen de bekkenbodemspieren en het middenrif of de buikorganen.

De fysiotherapeutische behandeling verbetert veelal de functie van het bekken. U krijgt informatie over oorzaak en gevolg van uw klacht. En u krijgt een persoonlijk advies over onder andere ademhaling, houding en beweging, drinken, voeding en toiletgedrag, vaak aangevuld met oefeningen. Het doel kan bijvoorbeeld zijn dat u zich bewust wordt van het aanspannen en ontspannen van uw bekkenbodemspieren.

Bij bekkenpijn rondom de bevalling kunnen klachten ontstaan doordat de dagelijkse belasting hoger is dan het lichaam op dat moment aankan. Belangrijk is dan om te zorgen dat belasting en belastbaarheid in evenwicht komen. De fysiotherapeut leert u verantwoord om te gaan met de verminderde belastbaarheid , maar daarbij wel goed te blijven bewegen.

Fysiotherapeut Carla Weel heeft diverse scholingen gevolgd op bekkengebied. Zij is echter geen officieel geregistreerd fysiotherapeut. De vergoeding van de behandelingen valt dan ook onder fysiotherapie en niet onder bekkentherapie.