Onderzoek klantervaringen

Het invullen van de patiëntervaringsenquête duurt slechts enkele minuten. Als u klaar bent, verstuurt u de antwoorden eenvoudig door op 'verzenden' te klikken. Alle data wordt anoniem verzameld en komen geanonimiseerd bij de betreffende zorgorganisatie terecht. Uw gegevens zijn niet te herleiden en hebben dan ook geen invloed op het zorgtraject. Anoniem is dus echt anoniem; bij ons en bij uw behandelaar. Wij geloven namelijk dat dit de beste manier is om eerlijke feedback te krijgen.

Deelname is niet verplicht, maar wordt zeer gewaardeerd. Want hoe meer mensen aan het onderzoek deelnemen, hoe betrouwbaarder de uitkomsten. En daar heeft u ook weer profijt van. Want uw medewerking geeft behandelaars handvatten om de zorg voor u te verbeteren.

 

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Uw zorgverlener gebruikt QDNA als dashboard waarop de resultaten van de enquêtes inzichtelijk zijn gemaakt. Alle data wordt met de hoogste prioriteit voor dataveiligheid verzameld, opgeslagen en opgeleverd aan de zorgverlener. QDNA is hiervoor viervoudig gecertificeerd (geaccrediteerd voor de certificaten ISO 9001, ISO 20252, ISO 27001, NEN 7510) en VGA-proof, wat wil zeggen dat wij aan alle privacy-eisen voldoen.

Op basis van de antwoorden die u heeft gegeven, onderzoekt de zorgverlener of en waar hij zaken kan verbeteren. Welke aspecten vinden cliënten en patiënten belangrijk? Welke zaken gaan goed en welke kunnen beter? Zo verbeteren wij de zorg voor u en de generatie na u. 

"Met uw mening verbeteren we de zorg"

 

Wat heeft u er als patiënt aan om deel te nemen?

Keuze-informatie

Patiënten(-organisaties) willen kwaliteit van zorg en daarmee de beste zorg voor u als consument inzichtelijk hebben. Net als zorgaanbieders, overheid en verzekeraars. Maar wat is de beste zorg? Wie bepaalt wat kwaliteit is? Om dit inzichtelijk te maken, verzamelt en beheert QDNA verschillende kwaliteitsindicatoren in de zorg. Zo willen wij de kwaliteit van zorg inzichtelijk maken. Ten eerste voor de patiënt, zodat u met de juiste informatie kan kiezen uit de beste zorg die beschikbaar is. En daarnaast voor iedereen die gebaat is bij onafhankelijke kwaliteitsinformatie.

 

Zorg vergelijken

Actueel inzicht in uitkomsten en ervaringen van andere patiënten biedt de consument relevante keuze-informatie. Wij verzamelen, verwerken en beheren op een veilige manier de ervaringen van zeer veel patiënten. Het kan dus zijn dat u via uw zorgaanbieder door QDNA benaderd bent om een ervaringen vragenlijst in te vullen. Deze informatie geeft actueel verbeterinzicht aan uw zorgverlener en vormt de basis voor voorlichting naar andere consumenten, bijvoorbeeld via vergelijkingssites. Samen met alle andere partijen in Nederland geven wij inzicht in de kwaliteit van zorgverleners en u kan kiezen voor kwaliteit.

"De stem van de patiënt is relevant om samen de zorg te verbeteren"

Deelname klantervaringsonderzoek QDNA voor patiënten en cliënten

U heeft een verzoek ontvangen om deel te nemen aan een vragenlijst van QDNA. U bent hiervoor benaderd, omdat u onlangs een behandeling heeft gehad, of binnenkort heeft. Uw zorgverlener wil graag weten hoe u de behandeling heeft ervaren (klantervaringsonderzoek) of hoe uw zorgtraject vordert (behandelresultaten onderzoek). Zo kan de behandelaar zijn zorgverlening voor u optimaliseren. Deelname is dus zeer relevant en wordt op prijs gesteld.

 

U bent benaderd om een ervaringsvragenlijst in te vullen (ervaringsonderzoek)

Uw zorgverlener heeft u uitgenodigd om deel te nemen aan zijn klantervaringsonderzoek. In dit onderzoek meten wij uw ervaring met de geleverde zorg door de praktijk en desbetreffende zorgverlener. Had u het gevoel dat er naar u werd geluisterd? Communiceerde de behandelaar duidelijk? Werd u goed doorverwezen? Zijn er verbeterpunten? Door uw ervaring te delen kan de praktijk zijn zorgverlening beter laten aansluiten op de wensen van u als klant. De praktijk krijgt inzicht in verbeterpunten, ziet de algemene score en ziet per thema de score en waar verbeterpunten liggen.